اخبار

سراسر ایران دیار نفس می‌شود

با فرا رسیدن روز ملی اهدای عضو، کشور همگام با طرح پویش ملی "ایران، دیار نفس" به استقبال تقدیر از خانواده‌های بخشنده و نوع‌دوستی می‌رود که با اخذ تصمیم به اهدای اعضای عزیزان مرگ مغزیشان، تاکنون موجب نجات جان بیش از 70.000 بیمار نیازمند شده‌اند.

"یکی بود، هنوزم هست" کلیدی‌ترین شعار پویش کشوری "ایران، دیار نفس" می‌باشد و قرار است به مدت یک هفته در کشور حال و هوای معنویت فرایند اهدای عضو با محوریت فرهنگ ایثار و نوع‌دوستی ایجاد شود.

این پروژه ملی در راستای نهادینه‌سازی هرچه بیشتر فرهنگ اهدای عضو در جامعه و با اهداف یادبود فرشتگان ماندگار اهدای عضو، تقدیر از نوع‌دوستی و بخشندگی خانواده‌های آن ها، ارتقای آگاهی جامعه در مورد اهدای عضو و غیرقابل برگشت بودن پدیده‌ مرگ مغزی، تشکر از تیم‌های تخصصی اهدا و پیوند، مسئولان ذیربط کشور، همچنین قدردانی از سفیران و نام‌آوران و حامیان همیشگی این حرکت انسان‌دوستانه برگزار می‌شود.

پویش کشوری "ایران، دیار نفس" تلاش می‌کند با فرهنگسازی مناسب به هموطنان نیازمند پیوند، کیفیت زندگی بالاتری را هدیه کند. نباید فراموش کرد، زمان رضایت به اهدای عضو نیز از معیارهای بسیار مهم این فرایند است؛ چرا که روز به روز و ساعت به ساعت، از تعداد و کیفیت اعضا و نسوج قابل پیوند، کاسته می‌شود.

همچنین سالانه به دلیل عدم رضایت خانواده‌های افراد مرگ مغزی به اهدای عضو، بیش از ۷۰۰۰ عضو پیوندی رهسپار خاک می‌شوند و روزانه 7 تا 10 نفر از 25000 بیمار نیازمند پیوند عضو در لیست‌های انتظار پیوند به دلیل عدم رضایت خانواده‌ها جان خود را از دست می‌دهند.