اخبار

همایش همنفس، تقدیر از سفیران اهدای عضو در پایان سال 1401

به گزارش روابط عمومی انجمن اهدای عضو ایرانیان در واپسین روزهای اسفندماه سال 1401 در حالی که بسیاری خود را برای آغاز سال نو و جشن پایان سال مهیا می‌کنند، جمعی لباس اخلاص بر تن کرده و با امیدی همراه با شعف و نیتی انسان دوستانه در فرهنگسرای نیاوران گرد هم‎‌آمدند؛ همان‌هایی که بی‌نام و نشان و فقط زیر لوای واحد سفیر حیات و جانبخشی در راستای حیات دوباره بشریت گام برمی‌دارند.

این بار به شکرانه این ودیعه الهی سفیران اهدای عضو، روز دوشنبه 22 اسفندماه در فرهنگسرای نیاوران جمع شدند و نخستین گردهمایی سالانه سفیران اهدای عضو را با نام «هم‌نفس» رقم زدند، آنچه در این دیدار جالب توجه است آن است که سال 1383 برای نخستین‌بار دغدغه‌مندان اهدای عضو نیز در مکان فرهنگسرای نیاوران گردهم آمده بودند و نخستین جشن نفس را کلید زدند.

اکنون پس از گذشت حدود 18 سال از آن زمان، با تلاش و همت دکتر کتایون نجفی‌زاده و دکتر امید قبادی نخستین جشن سفیران را مجدد در این فرهنگسرا بر‌پا کردند.

در مسیر سربالایی فرهنگسرا و با گذر از پله‌های ورودی، دور از هجمه‌های ناجوانمردانه ایامی که اکنون کمتر نشانی از مهر را در آن شاهدیم، حضور چهره‌هایی به چشم می‌خورد که بی‌ادعا نام را در گمنامی یافتند و باوجود شهرت اجتماعی بی‌تکلف گامی در راستای حیات‌بخشی برداشتند.

هرچه به ساعات پایانی روز نزدیک‌تر می‌شویم رفته رفته به تعداد مهمانان افزوده می‌شود که با راهنمایی مهربانانه دیگر دوستان که با گردن‌آویز سفیر اهدای عضو به خدمت مشغولند به جایگاه نشستن هدایت می‌شوند.

پس از حضور تمام مدعوین و با پخش سرود جمهوری اسلامی ایران همایش به‌طور رسمی آغاز به کار کرد و مژده لواسانی به عنوان مجری به روی سن رفت.

پس از آن ابوالفضل همراه عضو هیئت امنای انجمن، مدیر فرهنگسرای نیاوران و سفیر هنرمند انجمن اهدای عضو در همایش «هم‌نفس» سخنرانی کرد.

در ادامه دکتر کتایون نجفی‌زاده در راستای اهداف انجمن و فرآیند اهدای عضو صحبت کردند.

پس از آن باران نیکراه با سرود دکلمه گرمابخش محفل بود.

پس از آن نوبت به استاد تصرالله متقالچی رسید؛ وی که رئیس کمیته گویندگی انجمن اهدای عضو نیز است با اظهار خوشحالی از حضور در جمع سفیران از برگزاری این همایش تقدیر کرد.

پس از آن از هنرمندان سفیر از جمله بیتا سحرخیز، حمیدرضا امیر افضلی، شاهرخ بدیعی (پدر زنده‌یاد عسل بدیعی)، محمد سلوکی، روزبه حصاری، افشین لیاقت (کارگردان)، امیرعلی آقایاری رئیس هیئت مدیره شرکت تبلیغاتی نگاه شرقی سبز دعوت شد تا روی سن حاضر شوند و تا احساس خود را از حضور در جمع سفیران و رسالت سفیر اهدا بودن خود بیان کنند.

در امتداد این همایش نیز روزبه حصاری با خوانندگی و نوازندگی خود زینت بخش محفل شد.

پس از به پایان رسیدن بخش موسیقی نیز دکتر امید قبادی فرآیند مرگ مغزی را برای حاضرین تشریح کرد.

و در انتها با گرفتن عکس یادگاری و تقدیم یادبود جلسه به پایان رسید.