اخبار

دکتر کتایون نجفی‌زاده و دکتر امید قبادی در بیست و نهمین کنگره بین المللی TTS2022

به گزارش روابط عمومی انجمن اهدای عضو ایرانیان، در دومین روز از برگزاری بیست و نهمین کنگره بین‌المللی TTS2022، دوره‌ی آموزشی «روش‌های اصولی رویارویی با خانواده‌های افراد مرگ مغزی» ساعت ۱۳ به وقت آرژانتین و ۲۰:۳۰ به وقت ایران با تدریس دکتر امید قبادی، نایب رئیس انجمن اهدای عضو ایرانیان برگزار شد. در این دوره‌ی آموزشی ۱۸۰ شرکت کننده از اقصی نقاط جهان حضور داشتند.
از نکات قابل توجه و ویژه‌ این  دوره، استفاده شرکت‌کنندگان از تکنولوژی «واقعیت مجازی» و استفاده از عینک‌های VR(Virtual Reality)  بود که هرکدام به مدت یک ساعت، به صورت انفرادی در موقعیت شبیه‌سازی شده و شبه واقعی رویارویی با خانواده‌ی فرد مرگ مغزی قرار گرفتند و میزان تسلط و آگاهی خود در مورد ارائه خبر بد به خانواده و همچنین درخواست اهدای عضو را امتحان کردند.

دکتر کتایون نجفی‌زاده، رئیس کارگروه ارتقای فرایند اهدای عضو جهان در سازمان جهانی اهدای عضو(ISODP)، در دومین روز برگزاری بیست و نهمین کنگره بین‌المللی TTS2022، به ارائه گزارش پیشرفت پروژه (Organ Donation Improvement Project)ODIP پرداخت. دکتر نجفی‌زاده پروژه ODIP را جهت ارتقا اهدای عضو در جهان طراحی کرد که کارگروهی متشکل از ۹ نفر از بهترین متخصصین اهدای عضو از سراسر دنیا در این پروژه با او همکاری می‌کنند. همزمان با برگزاری دوره آموزشی با تدریس دکتر قبادی، گزارش پیشرفت پروژه ODIP در چند ماه اخیر توسط دکتر نجفی‌زاده به مسئولان TTS (سازمان جهانی پیوند اعضا) ارائه شد.

انتهای پیام//