اخبار

مراسم بزرگداشت روز پزشک و داروساز

مراسم بزرگداشت روز پزشک و داروساز عصر روز سه‌شنبه 1شهریور 1401، با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر بهداشت و جمعی از پزشکان و داروسازان در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن اهدای عضو ایرانیان،  قالیباف در این مراسم در مرکز همایش‌های برج میلاد که جمعی از پزشکان و داروسازان و خانواده‌های آنان حضور داشتند گفت: رشادت‌های این قشر از جامعه در زمان دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست وپزشکان در زمان دفاع مقدس همیشه در کنار رزمندگان بودند.

رئیس مجلس با تاکید بر ضرورت توجه به حوزه سلامت و بهداشت در جامعه و در اولویت قرار گرفتن این حوزه،ادامه داد: معتقدم در مسائل دفاعی و سلامت توان رقابت در منطقه و جهان را داریم.

وی نوع حکمرانی در بخش سلامت را از چالش‌های موجود خواند و گفت: باید از ظرفیت‌های بالای جامعه پزشکی و بهداشت به نحو احسن استفاده کرد؛ باید موضوع بهداشت و درمان در اولویت قرار گیرد و دولتی سازی خدمات پزشکی به مردمی سازی تبدیل شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  نیز در این مراسم با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای مدافع سلامت و تبریک روز پزشک، گفت: دانش و علم پزشکی در دین اسلام مورد توجه قرار دارد، اینکه اگر شخصی جان یک نفر را نجات دهد جان جامعه را نجات داده است و این نشانه اهمیت شغل پزشکی در احادیث است.
دکتر بهرام عین‌اللهی، با اشاره به سابقه و جایگاه علم پزشکی در کشور،بیان کرد: علم پزشکی در کشور ما  و در منطقه، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و با وجود بحران ویروس کرونا در سال‌های اخیر با کمک و حمایت مردم و تعطیلی مراکز آموزشی و فرهنگی در کشور توانستیم این بحران را پشت سر بگذاریم.
در این مراسم از دکتر کتایون نجفی‌زاده و دوازده پزشک دیگر به‌عنوان پزشکان نمونه کشور و خانواده شهید مدافع سلامت «محمد زارع جوشقانی» توسط دکتر قالیباف ، دکتر بهرام عین‌اللهی، دکتر محمد رئیس‌زاده،رئیس سازمان نظام پزشکی، دکتر شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، و دکتر قاضی‌زاده‌ هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تجلیل شد.

#من_هم_یک_جانبخش-هستم.

انتهای پیام//