اخبار

تفاوت میان رفتن به کما و مرگ مغزی باید در رسانه‌ آموزش داده شود

تفاوت میان رفتن به کما و مرگ مغزی باید در رسانه‌ آموزش داده شود

فلورا سام نیز در حاشیه‌ی مراسم نوزدهمین جشن نفس بر لزوم تبلیغ فرهنگ اهدای عضو به کمک رسانه‌ها تأکید کرد.

او در ابتدا با یادی از همکار فقید خود، عسل بدیعی گفت حدود چهار- پنج سال است که به‌عنوان سفیر انجمن فعالیت دارد و همیشه دیگران به‌ویژه هنرجویان خود را با این فرهنگ آشنا کرده است. سام در ادامه به واکنش افراد دربرابر این موضوع اشاره کرد و گفت: «امروز در کلاس که با هنرجویانم درباره‌ی اهدای عضو صحبت می‌کردم یکی از آنها گفت پدرم پس از پخش برنامه‌ی تلویزیونی پر مخاطبی درباره‌ی مرگ، مرا از پیوستن به داوطلبان اهدای عضو منع کرده است.» سام افزود چون بعد از پخش این برنامه آدم‌ها امید زیادی پیدا کرده‌اند که بیماران‌شان به زندگی برمی‌گردند از اهدای عضو منصرف می‌شوند؛ درحالی که باید فرق بین رفتن به کما و مرگ مغزی از تلویزیون و رسانه‌ها آموزش داده شود تا این تصور اشتباه در جامعه به‌وجود نیاید. 

او از اهدا کنندگان عضو به‌عنوان بزرگوارانی یاد کرد که نمی‌تواند هیچ‌وقت خودش را جای آن‌ها بگذارد و گیرندگان اعضا را امانت‌دارانی دانست که تا آخرین لحظه‌ی زندگی امانتی بزرگ را حفظ می‌کنند. 

سام در پایان  کارت اهدای عضو را نمادی خواند که می‌تواند تأثیر زیادی در آشنایی با این فرهنگ داشته باشد اما به‌تنهایی کافی نیست و نیاز است تا بسیار در این‌باره با دیگران گفت‌و‌گو کنیم.