اخبار

یک نهال - یک زندگی

در صبحگاه دیگری از آخرین روزهای زمستان، با پیوستن به پویش یک نهال- یک زندگی به استقبال بهاران می‌رویم. در لحظه لحظه‌ی سپردن این نهال‌ها به خاک، باور داریم چیزی بیش از یک نهال؛ که امید و زندگی را در دل زمین می‌کاریم. این نهال‌ها را که نماد و نشانه‌ای از زندگی‌بخشی‌اند، با اشک شوق آبیاری می‌کنیم تا سالیان بعد، زمانی که ریشه‌های آن عمیق و عمیق‌تر شد، مطمئن باشیم هیچ خانواده‌ای در این مسیر و تصمیم بزرگ تنها نمانده است.

به گزارش روابط عمومی انجمن اهدای عضو ایرانیان، پویش ملی یک نهال - یک زندگی از ۱۵ اسفند، همزمان با روز درختکاری، به مدت یک هفته برگزار خواهد شد. در این پویش هموطنان می‌توانند به یاد عزیزان اهداکننده عضو (جانبخشان)، نهالی کاشته و ویدئویی کوتاه از این لحظه را با بیان احساس خود در قالب جمله‌ای خطاب به خانواده‌های جانبخش ارسال کنند.

سالانه در ایران پنج تا هشت هزار مورد مرگ مغزی رخ می‌دهد که مطابق نرخ جهانی، نیمی از این موارد (حدود ۳هزار نفر) قادر به اهدای عضو هستند. با این‌حال، میزان اهدای عضو سالیانه در کشور تنها یک‌سوم میزان مورد انتظار است. با این وجود طی تحقیقات به عمل آمده، در حال حاضر بیش از ۹۰۰۰ هزار خانواده، با گذشت و ایثار وصف‌ناپذیری به اهدای اعضای بدن عزیزان خود (افراد مرگ مغزی) رضایت داده‌اند و موجب نجات جان حدود هفتاد هزار نفر از بیماران نیازمند به پیوند اعضا شده‌اند. لازم به یادآوری است که با تصمیم و رضایت به اهدای عضو، یک تا هشت بیمار نیازمند، به آغوش گرم خانواده‌ بازمی‌گردند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر از جزییات پویش مردمی "یک نهال یک زندگی" می‌توانند به سامانه ملی اهدای عضو به نشانی www.ehdacenter.ir مراجعه کنند. همچنین هشتگ اصلی این پویش در فضای مجازی #یک_نهال_یک_ زندگی است که همراهان می‌توانند علاوه بر ارسال ویدیو، با استفاده از این هشتگ و تگ کردن صفحه رسمی انجمن به نشانیehdacenter.ir @ در فضای مجازی (اینستاگرام) ویدیوهای کاشت نهال خود را انتشار دهند.