اخبار

نخستین نشست اهدای عضو و رسانه

با همراهی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها، نشست اهدا و رسانه در نمایشگاه رسانه‌های ایران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن اهدای عضو ایرانیان؛ با همراهی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها، انجمن اهدای عضو ایرانیان، پاسخگوی سوالات و ابهامات اهالی رسانه و عموم مردم نسبت به اهدای اعضا بود. در این نشست که با خیر مقدم دکتر امید قبادی؛ نایب رئیس هیئت مدیره انجمن آغاز شد؛ آمار حامیان رسانه‌ای انجمن برای نخستین بار اعلام گردید. انجمن مفتخر است که به همت سفیران شال سفید خود در نمایشگاه رسانه‌های ایران، توانست برای نجات جان بیماران لیست‌های انتظار، با برخی از حامیان همیشگی خود تجدید دیدار و با حدود شصت رسانه دیگر، پیوند تازه‌ای برقرار کند. 

پیش از شروع نشست، از خانواده‌های اهداکننده و گیرندگان اعضای پیوندی تقدیر به عمل آمد و با حضور ایشان فضا رنگ و بوی دیگری به خود گرفت. انجمن در این تقدیر میزبان حضور عسل کولاوند و الناز فرزان بود که هردو نازنین، گیرنده‌ی قلب هستند. این برای نخستین بار بود که تقدیر از خانواده‌های اهداکننده و گیرنده در جمع اهالی رسانه برگزار گردید.

 

نشست تخصصی اهدا و رسانه

 

صد البته که لحظه‌ی تلاقی رسانه و اهدا زمانی فرا رسید که از خانواده جانبخش مسعود زندی (خبرنگار ایرنا)، توسط استاد باقر ساروخانی؛ پدر جامعه‌شناسی ارتباطات و مدعو ویژه‌ی این نشست، تقدیر به عمل آمد. از منظر استاد، همه آحاد جامعه می‌توانند برای اهدای عضو اثرگذار باشند. انسان می‌تواند به اندازه‌ای تعالی پیدا کند که بگوید: خدایا به من سعادت بده تا در سعادت دیگران شریک باشم. در ادامه دیگر اساتید و متخصصان این حوزه به بیان تجربیات خود پرداختند. در ابتدا دکتر محمد خدادی، معاون سابق مطبوعاتی کشور از تجربه‌ی مدیریت رسانه‌ها در بحران و در زمان صحبت کردند. در بحث اهدای عضو نیز تاکید ایشان بر این بود که ما به عنوان فرهنگ‌سازان، در برابر مرگ انسانها مسئول هستیم. در ادامه دکتر حسین سبطی؛ سیاست‌گذار فرهنگی در صحبت‌های خود، بر نقش تکنولوژی و آموزش بر فرهنگسازی و شکل دادن به گفتمان فرهنگی تاکید داشتند. سپس سخرانان با مدیریت دکتر مریم سلیمی؛ پژوهشگر ارتباطی و مدرس دانشگاه به سوالات مطرح شده حضار پاسخ دادند. 

در این نشست خانم دکتر نجفی‌زاده، مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان ضمن اشاره به جهانی بودن چالش‌ها در اهدای عضو، از نقش مهم رسانه‌ در اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی نسبت به این امر صحبت کردند. در صحبت‌های ایشان تاکید شد که مسئله اصلی در اهدای عضو، فرهنگ‌سازی آن در جامعه است.