اخبار

دو قلب خوک با موفقیت به افراد مرگ مغزی پیوند زده شد

قلب خوک به مدت سه روز در داخل قفسه سینه دو فرد مرگ مغزی که با استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی تپش قلب داشتند، می‌تپید.

قلب خوک به مدت سه روز در داخل قفسه سینه دو فرد مرگ مغزی که با استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی تپش قلب داشتند، می‌تپید. جراحان NYU Langone Health در شهر نیویورک در یک کنفرانس خبری در 12 ژوئیه اعلام کردند که این شاهکار به محققان کمک می‌کند تا برای آزمایش‌های بالینی آینده پیوند خوک به انسان آماده شوند.

در اواسط ژوئن، جراحان قلب یک خوک ژنتیکی اصلاح شده را به لارنس کلی - یک کهنه سرباز 72 ساله ویتنام با سابقه مشکلات قلبی پیوند زدند. بیمار دوم در 6 ژوئیه قلب خوک را دریافت کرد. این تیم هر دو بیمار را به مدت 72 ساعت قبل از قطع ازدستگاه‌های حمایت تحت نظر داشتند.

در این سه روز، قلب‌ها خون بیماران تازه پیوند شده را در جریان نگه داشتند. نادر معظمی جراح در این نشست خبری گفت: «ما از اولین عمل خیلی چیزها یاد گرفتیم. قلب جدید برای قفسه سینه  خیلی کوچک بود. بنابراین جراحان مجبور بودند رگ‌های خونی را تنظیم کنند تا عدم تطابق اندازه را در نظر بگیرند و جریان خون کامل نبود.»

سال گذشته، تیم دیگری در NYU Langone Health یک کلیه خوک را به یک زن مرگ مغزی پیوند زدند (SN: 10/22/21). اولین پیوند قلب خوک به انسان در یک بیمار زنده در ژانویه اتفاق افتاد. دیوید بنت 57 ساله قبل از مرگ بر اثر نارسایی قلبی دو ماه با قلب خوک زنده ماند (SN: 1/31/22). تمام اندام‌ها از نظر ژنتیکی اصلاح شده بودند تا از دفع فوری توسط بدن جلوگیری شود و برای انسان ایمن باشد.

مشخص نیست که چرا قلب جدید بنت در نهایت شکست خورد. رابرت مونتگومری، جراح  دانشگاه نیویورک لانگون گفت: پیوند اعضا به افراد مرگ مغزی امکان تجزیه و تحلیل‌های عمیق را فراهم می‌کند که در بیماران زنده امکان پذیر نیست. محققان می‌توانند بلافاصله پس از انجام عمل، نمونه‌های بافتی و عکس‌هایی از اندام بگیرند، در حالی که در افراد زنده، تمرکز روی زنده نگه داشتن و راحت بودن آن‌ها است.

در مرحله بعد، این تیم قصد دارد پیوندهای طولانی مدت را در افراد مرگ مغزی بیشتری انجام دهد تا تعیین کند که فعالیت قلب خوک چقدر میتواند ادامه‌دار باشد.

#من_هم_یک_جانبخش_هستم

انتهای پیام//