اخبار

انتصاب مجدد دکتر کتایون نجفی زاده به سمت عضو هیئت مدیره مجمع جهانی فراهم آوری اعضای پیوندی

انتصاب مجدد دکتر کتایون نجفی زاده فوق تخصص بیماری های ریوی و مدیر عامل انجمن اهدای عضو ایرانیان برای چهار ساله دوم به سمت "عضو هیٔت مدیره مجمع جهانی فراهم آوری اعضای پیوندی" است.


لازم به ذکر است این هیٔت مدیره متشکل از ۹ نفر از سرآمدترین فعالان عرصه اهدای عضو جهان هستند که حضور خانم دکتر نجفی زاده از ایران موجب افتخار کشور و نشان‌دهنده ی جایگاه ایران در اهدای عضو جهان می باشد.
گفتنی است خانم دکتر نجفی زاده در سال ۱۳۷۹ پس از فراگیری رشته پیوند ریه در کانادا به ایران بازگشتند و از بنیان گذاران پیوند ریه در همان سال در بیمارستان مسیح دانشوری به شمار می روند.
همچنین وی در سال ۱۳۸۲ واحد فراهم آوری اعضای پیوند بیمارستان مسیح دانشوری در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را احداث کردند و ۱۱ سال مسٔولیت آن را برعهده داشته اند و ازسال۱۳۹۳ به سمت ریاست مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماریهای خاص وزارت بهداشت منصوب شده‌اند و هم اکنون مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان هستند.
از طرح های مهم ایشان برای مجمع جهانی فراهم آوری اعضای پیوندی طرحی است برای ارتقای کیفیت مراقبت از اعضای افراد مرگ مغذی شده می باشد که با استقبال خوبی روبرو شد.