اخبار

دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه علامه طباطبایی به پویش "یک نهال یک زندگی" پیوست

روز درختکاری فرصتی برای یادآوری ضرورت فرهنگ‌سازی برای اهدای عضو است.

رئیس دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: حس ایثار، نوعدوستی و انسان‌دوستی از گذشته‌های بسیار دور در فرهنگ ملی و باور دینی ایرانیان نهادینه بوده و هست كه نمونه زیبای این حس، اهدای عضو از طرف خانواده‌های ایثارگر اهداکننده است. 
دکتر حبیب هنری، در ادامه گفت: اهدای عضو، تصمیمی از جنس نور و روشنایی است كه زندگی دوباره به افراد نیازمند عضو می‌بخشد و برای همیشه این كار خیر برای اهداكننده باقی می‌ماند. تصمیم اهدای عضو، تصمیمی بسیار حساس و مهم برای فرد اهداكننده یا خانواده‌اش است و به طور معمول چالش‌های احساسی بسیاری در این مسیر وجود دارد كه می‌توان با فرهنگ‌سازی و تبیین اهمیت این تصمیم كه زیباترین جلوه از ایثار و خودگذشتگی است، بخش قابل توجهی از این چالش‌های احساسی را مدیریت كرد.
وی تصریح کرد: می‌توان با ترویج هرچه بیشتر فرهنگ اهدای عضو در جامعه و نهادینه‌سازی آن، رنگ قشنگی به این تصمیم انسانی بخشید. در این راستا کمپین سبز هر دانشجو، یک درخت دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه علامه طباطبایی به پویش یک نهال یک زندگی می پیوندد تا با استعانت از پرودگار متعال گامی اثربخش در اشاعه فرهنگ مقدس اهدای عضو کشور برداشته باشد.